Lucrez cu mintea şi sunt alături cu sufletul. Nu ştiu să lucrez decât aşa. Îmi pasă de cel din faţa mea, iar satisfacţia e colosală atunci când încep să văd lumina din ochii clientului meu. Asta mă împlineşte enorm. În momentul în care reuşesc să-l fac pe om să-şi recapete încrederea în el, BOOOM, procesul începe să meargă de la sine. La început e mai dificil, ca şi cum depui mai mult efort să uneşti o sanie de pe loc, apoi ea alunecă aproape singură.
Sunt pentru client
- O oglindă a cărei suprafaţă este ca un lac liniştit, fără valuri, în care clientul se poate privi, analiza
- Un ghid pentru activarea resurselor interioare ale clientului
- “Un om legat la ochi”, care nu vede dinainte o soluţie personală pentru starea iniţială a clientului, care urmăreşte un fir roşu cu care să-l tragă pe client spre o ieşire din labirint
- Un antrenor, care nu intră pe teren ca să joace în locul jucătorului și care nu știe dinainte cum se joacă jocul, ci îl învață din mers, împreună cu clientul
Pentru mine sunt importante:
- Iubire faţă de oameni şi Înţelegere faţă de modelul lor despre lume şi faţă de nevoile lor
- Evoluţie personală continuă
- Confidenţialitate, Profesionalism, Neutralitate
- Umorul şi Provocarea
Convingeri în cadrul procesului de coaching
–Persoana din faţa mea ştie mai multe decât mine despre problema ei.
–Blocajul în care se află persoană din faţa mea este cea mai mare binecuvantare pentru viaţa acelei persoane chiar dacă ea nu ştie încă acest lucru
-Cred că inspiraţia mea, în legătură cu cele mai potrivite întrebări pentru client, vine din subconştientul meu. Şi de aceea am încredere în subconştientul meu
-O hartă mentală are zone cunoscute şi “zone de ceaţă”, iar soluţia clientului se află în zonele de ceaţă din mintea lui.
-Nu cred că există o întrebare standard care să aibă cea mai mare deschidere pentru toţi clienţii. Consider că fiecare întrebare are impact diferit asupra fiecărei persoane.
–Nu există doar un singur “fir roşu” al întrebărilor. Există o infinitate de fire roşii care îl pot conduce pe client către soluţie.
Emoţii. Atitudini.
-echilibru emoţional
-calm, claritate
-acceptare, detaşare şi neutralitate.
-intuiţie, creativitate, bună dispoziţie (umor)
Abilităţi. Aptitudini. Capacităţi
-Abilitatea de a-mi induce şi a rămâne într-o stare de echilibru emoţional atunci când formulez întrebările
-Capacitatea de a pendula rapid între perspectiva de Coach, de Client şi de Observator a întregului proces.
–Acuitate senzorială. Aptitudinea de a analiza limbajul nonverbal al cllientului.
–Ascultarea atentă şi urmărirea pe structura cuvintelor şi mai puţin pe conţinut
– Cunoaşterea şi folosirea exerciţiilor NLP pentru activarea şi amplificarea de noi resurse a clientului.
-Abilitatea de a scoate clientul dintr-o stare emoţională neproductivă sau negativă extremă
– Capacitatea de a folosi resurse materiale (cărţi ilustrate, creioane colorate, obiecte din mediul înconjurător)
Acţiuni. Comportamente
-Aflarea a ce anume îşi doreşte clientul şi reformularea problemelor în scopuri de atins.
-Folosirea metaforelor pentru conştientizarea de către client a procesului de coaching
-Folosirea întrebărilor pe orizontală (din Metamedelul pentru limbaj) pentru detalierea situaţiei în care se află cel din faţa mea.
-Folosirea întrebărilor pe verticală, pe niveluri neurologice pentru a integrarea problemei de către client şi descoperirea de noi resurse
-Captarea încrederii clientului prin tratarea îngrijorării lui imediate în legătură stare lui iniţială
-Conştientizarea clientului asupra valorii personale care se află în spatele rezolvării problemei sau atingerii obiectivului
–Întreruperea patternurilor de gândire limitative pentru starea dorită, pentru scopul atins, recadrarea
–Ghidarea şi susţinerea clientului spre paşii de acţiune
–Folosirea oricărui exerciţiu din NLP care îl poate ajuta pe client să-I activeze o nouă resursă în atingerea scopului său.
Mediu. Circumstanţe.
-Mediul ambiental poate fi oriunde este linişte şi procesul de coaching se poate realiza fără întreruperi. (acasă la client, la birou, în natură, la o cafenea,…)
-Prin telefon, Skype, Zoom, Watsup, sau prin orice cale de comunicare video sau audio.